Wpisy z 2016r.

Punkty widzenia, a zakończenie rekrutacji

Punkty widzenia, a zakończenie rekrutacji

REKRUTACJA, EMPLOYER BRANDING

Po każdej stoczonej bitwie przychodzi moment, kiedy kurz wojenny zaczyna opadać. Jedni wtedy zaczynają się sycić owocami zwycięstwa, podczas, gdy inni przełykają gorycz porażki. Jak ta sytuacja wygląda po zakończeniu procesu rekrutacji?

Ciągły rozwój!

Ciągły rozwój!

PRACA

WYWIAD Z KAROLINĄ LATUS OPUBLIKOWANY W KSIĄŻCE ,,SUKCES JEST KOBIETĄ. KRÓLOWE POLSKIEGO BIZNESU!".

Energiczna, zmotywowana, z ciągłym zapałem do pracy! Przykład kobiety, która marzenia potrafi przekuć w rzeczywistość. Nadal z sukcesem prowadzi agencję zatrudnienia CRAFTS i ciężko pracuje nad jej rozwojem. O tym co się u niej zmieniło w ciągu mijającego roku – Karolina Latus, bohaterka poprzedniej edycji projektu "Sukces jest Kobietą".

Znasz te języki obce? Jesteś poszukiwanym pracownikiem.

Znasz te języki obce? Jesteś poszukiwanym pracownikiem.

PRACA

W jakich zawodach języki obce to podstawa? Czy odpowiadać na ogłoszenie, jeśli nie znamy wymaganego języka na odpowiednim poziomie? Jak firmy inwestują w umiejętności językowe swoich pracowników? Sprawdźmy!

Kiedy wejdziesz między wrony

Kiedy wejdziesz między wrony

PRACA

,,Gdyś w Rzymie, czyń jak rzymianie”, ,,jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one” - te stare powiedzenia niosą za sobą pewną uniwersalną zasadę, która pokazuje, dlaczego w procesach rekrutacji zwraca się uwagę nie tylko na kompetencje pracowników, ale także na ich zdolności adaptacyjne i umiejętności wypracowywania kompromisów.

 

 

 

Jak rekrutować kreatywnie?

Jak rekrutować kreatywnie?

EMPLOYER BRANDING

Zastosowanie w procesie rekrutacji nietypowych form dotarcia do kandydatów lub narzędzi rekrutacyjnych to nie tylko sposób na ,,efekt wow” w rekrutacji, ale też budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku pracy i wyróżnienia się na tle konkurencji.

7 prostych kroków do dobrego Candidate Experience

7 prostych kroków do dobrego Candidate Experience

EMPLOYER BRANDING, REKRUTACJA

Znalezienie odpowiedzi na pytanie: jak zadbać o pozytywne doświadczenia kandydatów na wszystkich etapach procesu rekrutacji, nie należy do najprostszych zadań, jakie stoją przed działami HR. W teorii, wystarczy wczuć się w sytuację kandydata i podjąć szereg działań, dzięki którym poczuje się on zauważony, poważnie potraktowany i kompleksowo poinformowany o ofercie pracy. W praktyce, jest to wyzwanie wymagające połączenia ze sobą kilku elementów, które dopiero razem zaowocują pozytywnym postrzeganiem firmy przez kandydatów. 

Outsourcing rekrutacji, czy jest dla wszystkich?

Outsourcing rekrutacji, czy jest dla wszystkich?

REKRUTACJA

Na jakie korzyści, mogą liczyć firmy decydujące się na podjęcie współpracy z wybranym usługodawcą? Na co zwrócić uwagę przy wyborze firmy zewnętrznej? I wreszcie – czy outsourcing rekrutacji jest dla wszystkich?

Młodzi profesjonaliści, czyli kto?

Młodzi profesjonaliści, czyli kto?

PRACA

Wśród ,,młodych zdolnych” można spotkać grono osób, które ma nie tylko wymagania, ale posiada również wiedzę merytoryczną, pasję do tematyki związanej ze specyfiką danej branży, doświadczenie i obycie na rynku pracy, a także zapał i chęć poszerzania swoich umiejętności. To właśnie oni nazywani są ,,młodymi profesjonalistami”, a oto 3 zestawy cech, które są dla nich charakterystyczne. 

Jak dobierać sobie współpracowników?

Jak dobierać sobie współpracowników?

PRACA

Zespół, który ma wspólnie zrealizować założony przez firmę cel nie może składać się z przypadkowej grupy ludzi. Niezależnie od tego, jaki zasięg i rozmach ma przygotowywane przez nas przedsięwzięcie, zaraz po jego koncepcji, najważniejsi są ludzie, którzy będą ją wdrażać. Stąd kluczowe znaczenie zewnętrznych - gdy chcemy zasilić nasz zespół o kogoś nowego i wewnętrznych procesów rekrutacji – gdy kompletujemy grupę projektową w istniejących już strukturach organizacji. 

Jak analizować ogłoszenie o pracę?

Jak analizować ogłoszenie o pracę?

PRACA

Dobrze skonstruowane ogłoszenia o pracę dostarczają kandydatom wielu informacji, z których przynajmniej częściowo, mogą skorzystać przygotowując się do rozmowy rekrutacyjnej. Jak zatem analizować ogłoszenie o pracę, aby jego treść pomogła nam w zdobyciu nowej pracy? 

Komunikatywny, czyli jaki?

Komunikatywny, czyli jaki?

PRACA, REKRUTACJA

Komunikatywność to jeden z najczęściej pojawiających się elementów wśród wymagań wymienianych w ogłoszeniach o pracę. I nie ma w tym nic dziwnego, bo komunikacja międzyludzka jest podstawowym elementem pracy na wielu stanowiskach. Czym, zatem, jest kompetencja komunikacji? Jak sprawdzana jest podczas rozmów o pracę? Sprawdźmy. 

Jak być niezastąpionym w pracy?

Jak być niezastąpionym w pracy?

PRACA

Masz dwa tygodnie urlopu, nie ma cię w pracy, ale twój telefon dzwoni przynajmniej kilka razy w ciągu dnia. Twoi współpracownicy dopytują o najróżniejsze kwestie związane z codzienną pracą firmy i projektem, który realizowaliście. Czy to oznacza, że jesteś niezastąpiony? Niekoniecznie. 

Błędy w CV, których powinieneś unikać

Błędy w CV, których powinieneś unikać

PRACA

CV to nic innego jak zawodowa wizytówka kandydata, która ma zachęcić potencjalnego pracodawcę do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną, spośród wielu aplikujących właśnie jego. Warto zatem zadbać, aby wysyłana w odpowiedzi na ogłoszenie, aplikacja wyróżniała się profesjonalizmem formy oraz treści. 

Benefity pozapłacowe pod lupą

Benefity pozapłacowe pod lupą

PRACA

Pracodawcy, chcąc zwiększyć motywację swoich pracowników korzystają z całego wachlarza rozwiązań dostępnych na rynku dodatkowych świadczeń pozapłacowych. Przyjrzyjmy się bliżej najczęściej proponowanym i najbardziej pożądanym przez pracowników benefitom.

Poznajmy pokolenie Z

Poznajmy pokolenie Z

REKRUTACJA, PRACA

Czy młodzi ludzie faktycznie żyją w innym świecie i nie mogą funkcjonować bez nowych technologii? Czy naprawdę liczą na zrobienie oszałamiającej kariery i najważniejsze w pracy są dla nich pieniądze? Poznajmy bliżej pokolenie Z.

Jak radzić sobie z niezadowolonym kandydatem?

Jak radzić sobie z niezadowolonym kandydatem?

REKRUTACJA, EMPLOYER BRANDING

Niezadowolony kandydat raczej nie zaaplikuje ponownie do firmy, która źle potraktowała go podczas procesu rekrutacji. Jak zatem poradzić sobie z niezadowolonym kandydatem, kiedy ,,mleko się rozlało” i mimo starań popełniliśmy godny krytyki błąd? 

Nie przyszedłem na rozmowę o pracę.       I co dalej?

Nie przyszedłem na rozmowę o pracę. I co dalej?

PRACA

Jeśli istnieje typ kandydata, któremu trudniej jest znaleźć pracę, niż pozostałym osobom poszukującym pracy, to jest to grupa kandydatów, którzy nie przychodzą na umówione spotkania rekrutacyjne bez uprzedzenia. Nad tym, jaki stosunek do nieobecnych kandydatów mają rekruterzy i czym może skutkować nieodwołana rozmowa kwalifikacyjna zastanawiamy się z Weroniką Sierant, HR Managerem w firmie Smart MBC.

Rekrutacja w 24h, czy to możliwe?

Rekrutacja w 24h, czy to możliwe?

REKRUTACJA, EMPLOYER BRANDING

Kandydaci potrzebują informacji zwrotnej o przebiegu procesu rekrutacji. Dlaczego polscy pracodawcy nie korzystają z darmowych działań wspierających employer branding? Jak w ciągu doby udzielić feedbacku 153 kandydatom pokazuje GoldenLine. 
 

 

Media społecznościowe, a proces rekrutacji

Media społecznościowe, a proces rekrutacji

PRACA

Co interesuje rekruterów i gdzie poszukują oni informacji? Na to nurtujące kandydatów pytanie, odpowiadamy z Katarzyną Żórawską, rekruterką pracowników IT do startupów technologicznych w Paryżu i Monachium.
 

Jak napisać ogłoszenie, które przyciąga?

Jak napisać ogłoszenie, które przyciąga?

REKRUTACJA

Pracodawcy, chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, na różny sposób próbują zainteresować kandydatów swoimi ofertami pracy. Nie jest to łatwe zadanie, zwłaszcza, że form, którymi atakowany jest kandydat za pomocą różnych środków przekazu, stale przybywa. W pogoni za nowymi kreacjami graficznymi, pracodawcy wydają się zapominać, że treść ogłoszenia jest równie ważna, co jego ogólny wygląd.
 

W czym wybrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

W czym wybrać się na rozmowę kwalifikacyjną?

PRACA

Rozmowa kwalifikacyjna to spotkanie, od którego zależy otrzymanie wymarzonej pracy. Chcąc nie popełnić gafy i jednocześnie skreślać swoich szans, staramy się dopracować każdy, nawet najmniejszy szczegół – ubranie również. Czy istnieje jedna odpowiedź na pytanie, co należy włożyć na tę okazję?

Jak przygotować portfolio?

Jak przygotować portfolio?

PRACA

Za podstawowy dokument, niezbędny w procesie poszukiwania pracy uważa się CV, jednak w niektórych branżach to portfolio decyduje o tym, czy zostaniemy zatrudnieni na danym stanowisku lub otrzymamy do wykonania zlecenie. Dzisiaj, przekazujemy Wam kilka wskazówek jak odpowiednio zbudować swoje portfolio, aby zyskało uznanie w oczach rekrutera.

Jak nie prowadzić działań employer brandingowych?

Jak nie prowadzić działań employer brandingowych?

EMPLOYER BRANDING

Nie zawsze, podejmowane w obszarze employer brandingu działania przynoszą oczekiwane rezultaty. W tekście podpowiadamy Wam jak nie prowadzić działań employer brandingowych w swojej firmie i co może się stać, jeśli traktuje się je ,,po macoszemu”.

Czy opłaca się pracować wolniej?

Czy opłaca się pracować wolniej?

PRACA

Na pierwszy rzut oka, wdrożenie w firmie systemu pracy zgodnego z ideą ,,slow work” może nie wydawać się zbyt opłacalne. Przyglądając się jednak bliżej tej idei okazuje się, że pracownicy, którzy uczą się pracować zgodnie z ideą ,,slow work” potrafią być nawet kilkukrotnie bardziej produktywni (ale też bardziej twórczy i szczęśliwsi), niż ich koledzy. Sprawdźmy, z czego to wynika?

Mapa celów - pytania i odpowiedzi

Mapa celów - pytania i odpowiedzi

ROZWÓJ

29 lutego odbył się webinar ,,Mapa marzeń - mapa celów", w czasie którego uczestnicy zadali prowadzącej spotkanie Agnieszce Soleckiej pytania związane z tworzeniem i działaniem narzędzia rozwojowego, jakim jest mapa marzeń (celów). W tym tekście znajdziecie odpowiedzi na te pytania i nie tylko. 

Proces rekrutacji, niczym budowanie relacji - cz. III

Proces rekrutacji, niczym budowanie relacji - cz. III

EMPLOYER BRANDING, REKRUTACJA

Badanie Candidate Experience pokazuje, że tylko co drugi pracodawca wysyła kandydatom potwierdzenie otrzymania aplikacji. Z kolei, co trzeci rekrutujący wysyła wszystkim kandydatom informacje o statusie ich aplikacji na poszczególnych etapach rekrutacji. Zdecydowana większość kandydatów nie otrzymuje jednak, od pracodawców żadnej odpowiedzi zwrotnej. W ostatniej części naszego tekstu o budowaniu relacji z kandydatami podpowiadamy Wam jak zadbać o efekt WOW w procesie rekrutacji. 

Proces rekrutacji, niczym budowanie relacji - cz. II

Proces rekrutacji, niczym budowanie relacji - cz. II

EMPLOYER BRANDING, REKRUTACJA

Wśród wielu narzędzi, którymi dysponują pracodawcy w zakresie budowania swojego wizerunku pracodawcy z wyboru, możemy wymienić pewien zestaw elementów, którymi dysponuje każda lub prawie każda organizacja. Ponieważ nieodłącznym elementem działań rekrutacyjnych prowadzonych przez firmy jest zakładka kariera oraz ogłoszenia o pracę, to właśnie im, przyjrzymy się dzisiaj bliżej. 

Proces rekrutacji, niczym budowanie relacji – cz. I

Proces rekrutacji, niczym budowanie relacji – cz. I

EMPLOYER BRANDING, REKRUTACJA

Czasy, kiedy kandydaci byli traktowani po macoszemu, przez pracodawców prowadzących do swoich struktur procesy rekrutacji powoli odchodzą w niepamięć. Nadal jeszcze zapominamy, że jeśli nie jesteśmy powszechnie znaną marką, to prawdopodobnie właśnie proces rekrutacji będzie pierwszym spotkaniem kandydata z naszą marką, na podstawie, którego wyrobi on sobie opinię na temat wewnętrznych struktur naszej firmy oraz wyznawanych przez nią wartości.

Jak pracować z przyjemnością?

Jak pracować z przyjemnością?

PRACA

Budowanie sukcesu zawodowego w pracy, która jest zbieżna z naszymi zainteresowaniami, to nie tylko jeden z lepszych sposobów na czerpanie satysfakcji i przyjemności z wykonywanych obowiązków, ale również zmniejszone ryzyko wypalenia zawodowego lub spadającego poziomu zaangażowania w codzienną pracę. Jak się jednak okazuje, nie każda praca związana z naszym hobby przyniesie nam spełnienie zawodowe. 

W czym pomoże ci agencja zatrudnienia?

W czym pomoże ci agencja zatrudnienia?

REKRUTACJA, PRACA

Jeszcze do niedawna firmy z rezerwą podchodziły do powierzania swoich procesów rekrutacyjnych oraz zatrudniania pracowników podmiotom zewnętrznym. Dziś, w dobie dynamicznego rozwoju usług outsourcingowych na całym świecie, pracodawcy coraz chętniej zwracają się po pomoc w tych obszarach, do agencji zatrudnienia. 

Szkolenie pracowników - strata czasu czy inwestycja na lata?

Szkolenie pracowników - strata czasu czy inwestycja na lata?

ROZWÓJ

Człowiek uczy się przez całe życie, bez względu na wiek czy pochodzenie - to sformułowanie zna niemal każdy. W rozwoju, który kojarzy nam się głównie z edukacją szkolną dużą rolę odgrywają doświadczenia, które za każdym razem uczą czegoś nowego i unikalnego. Pracodawcy, kierują swoich pracowników na dodatkowe szkolenia, aby podnieść ich kwalifikacje, a tym samym konkurencyjność firmy.

Nowy Rok, nowe zmiany! Nowelizacje prawa pracy w 2016 roku

Nowy Rok, nowe zmiany! Nowelizacje prawa pracy w 2016 roku

PRAWO PRACY

Wraz z Nowym Rokiem, prawo pracy zmienia swoje oblicze. Dwie nowelizacje, które wchodzą w życie kolejno 2 stycznia i 22 lutego 2016 r. zawierają szereg zmian dotyczących prawa pracy i, jak każde tego typu ustawy, przepisy przejściowe wskazujące na to, jak zmiany te stosować do istniejących stosunków prawnych. 

Nowoczesne metody zarządzania personelem

Nowoczesne metody zarządzania personelem

REKRUTACJA

Początki zarządzania zasobami ludzkimi sięgają lat 70. i 80. XX wieku, kiedy to zaczęto postrzegać zatrudnianych pracowników nie jako składnika kosztów działalności organizacji, lecz przede wszystkim jako jej zysk (aktywa).

 

Rozgryźć pokolenie Y

Rozgryźć pokolenie Y

REKRUTACJA

Z jednej strony, zarzuca im się roszczeniowość i lenistwo. Z drugiej, docenia się ich zaangażowanie i kreatywność. Pokolenie Y, nazywane też Millenialsami to ludzie urodzeni w latach 80. i 90 XX wieku, głęboko przekonani, ,,że wszystko jest w ich rękach”. 

Świat bez Employer Brandingu

Świat bez Employer Brandingu

EMPLOYER BRANDING

Dzisiaj, po ponad 10 latach obserwacji i badań nad wdrażaniem różnorodnych działań z zakresu Employer Brandingu nie ma wątpliwości, że staje się on jednym z kluczowych obszarów funkcjonowania większości organizacji. Nadal jednak spotykamy podmioty, które rezygnują z tego typu działań lub traktują je jedynie, jako poboczną formę aktywności, zapominając, że w dzisiejszych czasach na sukces całej organizacji pracują ludzie, którzy ją tworzą, i że to właśnie do nich kierowany jest Employer Branding.  

pokaż więcej artykułów