Rowerem do kandydata

Karolina Latus, 13 Grudzień 2015
Rowerem do kandydata

Praca dostarczona do domu

Ożywienie lokalnego rynku pracy, stworzenie platformy łączącej pracodawców i kandydatów w niespotykany dotychczas sposób i przekazywanie kielczanom informacji o nowinkach rekrutacyjnych to główne zamierzenia, które chcieliśmy osiągnąć organizując akcję ,,Praca z dostawą do domu”. W czasie jej trwania prowadziliśmy na ulicy Sienkiewicza Strefę Przyjaznej Rekrutacji, w której kielczanie mogli skorzystać z porad profesjonalnych rekruterów w zakresie tworzenia dokumentów aplikacyjnych, uzyskać informacje na temat przygotowywania się do rozmów o pracę, a także dowiedzieć się więcej na temat nowoczesnych form rekrutacji. Odpowiedzi na wszystkie nurtujące kielczan pytania udzielali specjaliści CRAFTS oraz asesorzy firmy. W ramach przedsięwzięcia przez cały lipiec mieszkańcy Kielc mogli zapisywać się przez dedykowaną wydarzeniu stronę internetową www.pracazdostawadodomu.pl, aby otrzymać od nas pakiet informacyjny zawierający między innymi broszurę z aktualnymi ofertami pracy z regionu, Polski oraz za granicą, porady rekrutacyjne, a także wzory dokumentów aplikacyjnych. Partnerem akcji był Miejski Urząd Pracy w Kielcach, który udostępnił część ofert pracy dowożonych w ramach wydarzenia. Na terenie Kielc, przygotowane w ramach akcji pakiety, rozwozili kurierzy CRAFTS, korzystając z różnych środków lokomocji. Największym powodzeniem wśród członków zespołu projektowego, propagującego zdrowy tryb życia, cieszył się jednak rower.

O czym należy pamiętać?

Organizowanie szeroko zakrojonej akcji rekrutacyjnej nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza, jeśli planujemy podjąć się tego po raz pierwszy. Dlatego poniżej dzielimy się z Wami trzema głównymi zasadami, o których nPZDD4ależy pamiętać, aby tego typu działania zakończyły się sukcesem:

  • dobry plan to podstawa – powinien zawierać nie tylko założenia i cele przedsięwzięcia, określenie grupy docelowej i efektów końcowych, które chcemy osiągnąć, ale także rozpiskę wszystkich czynności, które należy wykonać, aby został zrealizowany wraz z listą osób/instytucji/partnerów/dostawców, z którymi trzeba będzie współpracować. Ten punkt przewiduje również odpowiednie założenie i rozplanowanie terminów związanych z wdrażaniem projektu.
  • dobry koordynator i zespół projektowy, który będzie go wspierał – to najważniejsze ogniwa, które prawdopodobnie przez wiele dni będą łączyć ze sobą różne obszary związane z realizacją wydarzenia. Nawet, jeśli działanie, które zostało zaplanowane nie jest duże, albo nie dysponujemy zasobami kadrowymi, które możemy do niego oddelegować, warto, aby osoba odpowiedzialna za przygotowanie i wdrożenie planu, miała kogoś, kto będzie ją wspierał kompleksowo, albo przynajmniej czasowo.
  • dobra promocja – każde wydarzenie organizowane z myślą o innych potrzebuje odpowiedniej oprawy graficznej, technicznej i medialnej. Jest wiele sposobów, które pozwalają na wypromowanie działań firmy przed, w trakcie lub po zakończeniu właściwego działania i wbrew pozorom, nie trzeba w tym celu nadwyrężać swojego budżetu. Myśląc o promocji, warto pamiętać, że wieści o ciekawych akcjach w danej branży zazwyczaj szybko się rozchodzą.

Okiem kandydata, okiem pracodawcy

Wysiłek, który podejmują pracodawcy, aby w niestandardowy sposób dotrzeć do potencjalnych pracowników pokazuje, że zależy im na znalezieniu, a następnie zatrudnieniu i zatrzymaniu w swoich strukturach dobrych specjalistów. Zdaniem kandydatów, pracodawca, który jest gotowy przeznaczyć pewien budżet na kreatywną rekrutację, prawdopodobnie oferuje atrakcyjne warunki zatrudnienia i w przyszłości będzie inwestował w rozwój swojej kadry. Działania takie, jak chociażby ,,Praca z dostawą do domu” pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, zwiększając jednocześnie zasięg ofert pracy, które w ten sposób docierają do konkretnych grup docelowych i pokazują, że powodzenie rekrutacji to kwestia pomysłu, w którym środki finansowe grają drugorzędną rolę.

Ten tekst napisaliśmy serwisu GoldenLine. 

 

powrót