Czy jabłka mogą pomóc w rekrutacji?

Karolina Latus, 7 Grudzień 2015
Czy jabłka mogą pomóc w rekrutacji?

Przypadkowi przechodnie otrzymywali specjalne pudełka.

Znajdowało się w nich jabłko oraz słuchawki – czyli symbol pracy konsultanta telefonicznego. Te z pozoru niepowiązane ze sobą przedmioty miały jednak coś wspólnego. Wszystko wyjaśniało kreatywne hasło akcji znajdujące się na pudełku:

Szukasz pracy w Żarach? Tak? Zadzwoń! Nie? Zjedz jabłko i powiedz o nas innym!

To niestandardowe działanie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem. Akcja była szeroko komentowana wśród mieszkańców Żar i dzięki temu, do procesu rekrutacji zgłosiło się więcej kandydatów, niż przy typowym ogłoszeniu. Pomysł rzeczywiście zadziałał – osoby zainteresowane zgłaszały się do pracy a niezainteresowane mówiły o niej znajomym.

 

Pracuj ze swoją Paczką

Inna nietypowa akcja przeprowadzona przez Crafts to „Pracuj ze swoją Paczką”, w ramach której każdy, kto przepracował określoną ilość godzin w firmie ze swoim znajomym otrzymywał dodatek do miesięcznej pensji. Jak powiedziała nam Karolina Latus – CEO Spółki, tego typu działania to nasze wyjście bezpośrednio do potencjalnego pracownika i szansa, żeby znalazł zatrudnienie właśnie u nas.

Candidate Experience

Kreatywne podejście do procesów HRowych w Crafts to jednak nie wszystko. Jednym z priorytetów firmy, jest również przestrzeganie idei Candidate Experience. Wierzymy w wielką siłę małych spotkań, jakimi są rozmowy kwalifikacyjne. Candidate Experience traktujemy nie jako możliwość, ale jako jeden z naszych podstawowych obowiązków wobec kandydata, takich samych jak zaznajomienie go z wymaganiami czy korzyściami płynącymi z pracy na stanowisku, na które aplikuje – mówi Karolina Latus. Warta podkreślenia w tym kontekście jest polityka firmy w stosunku do każdej aplikującej osoby. Kandydaci będący pod opieką agencji, są z nią w stałym kontakcie, nie tylko mailowym, ale także telefonicznym – na każdym etapie rekrutacji. Budowanie relacji z kandydatami jest bardzo ważne, jeżeli myślimy o kreowaniu employer brandingu w długiej perspektywie: Z każdą złożoną aplikacją kandydaci otrzymują od nas maila lub telefon z informacjami o przyjęciu jego kandydatury/spełnianiu lub niespełnianiu podstawowych wymogów dotyczących danego stanowiska. Wykorzystując te formy kontaktu przedstawiamy kandydatom szczegóły oferty pracy i omawiamy z nimi kwestie budzące ich wątpliwość.

Ten tekst napisaliśmy na bloga eRecruiter.

powrót