W czym pomoże ci agencja zatrudnienia?

2 Luty 2016
W czym pomoże ci agencja zatrudnienia?

Jeszcze do niedawna firmy z rezerwą podchodziły do powierzania swoich procesów rekrutacyjnych oraz zatrudniania pracowników podmiotom zewnętrznym. Dziś, w dobie dynamicznego rozwoju usług outsourcingowych na całym świecie, pracodawcy coraz chętniej zwracają się po pomoc w tych obszarach, do agencji zatrudnienia.

Tylko w 2015 roku obroty w branży usług personalnych zwiększyły się o około 22%, a agencje zatrudnienia zatrudniły ponad 810 000 pracowników tymczasowych. Współpraca z agencją zatrudnienia coraz częściej wychodzi jednak poza dwie standardowe usługi oferowane przez tego typu podmioty, którymi są praca tymczasowa i outsourcing rekrutacji. Employer Branding, szkolenia, outsourcing kadr i płac, sesje Assessment/Development Center coraz częściej są dodatkowymi rozwiązaniami oferowanymi przez agencje zatrudnienia w Polsce i na świecie. Do czego, zatem, oprócz standardowych działań rekrutacyjnych można wykorzystać współpracę nawiązaną z agencją zatrudnienia? 

Agencja zatrudnienia to źródło branżowej wiedzy

Zespół agencji zatrudnienia tworzą osoby, które dobrze znają branżę HR oraz z reguły, na bieżąco śledzą nowinki i trendy pojawiające się na rynku pracy. Prowadząc wiele różnych procesów rekrutacji jednocześnie pracownicy agencji zatrudnienia posiadają wszechstronną wiedzę na temat stanowisk i procesów rekrutacji w różnych branżach i na różnym szczeblu. Współpracując z agencją zatrudnienia można liczyć na porady w problematycznych kwestiach związanych z codzienną działalnością firmy w obszarze HR, a także dostęp do wiedzy na temat wydarzeń branżowych, nietypowych rozwiązań rekrutacyjnych lub po prostu dobrych praktyk z rynku pracy. 

Elastyczność, której można pozazdrościć

Agencje zatrudnienia cechuje elastyczność działania, która pozwala im na szybkie reagowanie na zgłoszone potrzeby klienta. Tego typu podmioty potrafią przyjąć punkt widzenia klienta i patrzeć z tej perspektywy równie łatwo, jak z własnej. Dzięki temu współpraca z agencją zatrudnienia może być unikalna, indywidualna i niepowtarzalna. Ta zasada dotyczy zarówno firm, jak i kandydatów, którzy szukają pracy za pośrednictwem agencji zatrudnienia. Pisaliśmy o tym tutaj.

Employer Branding na szeroką skalę

Powierzenie rekrutacji agencji zatrudnienia to dobry sposób na zwiększenie zasięgów ogłoszeń firmy i sposób na promocję marki pracodawcy wśród potencjalnych pracowników. Agencje Zatrudnienia często prowadzą szerokie działania promocyjne dla swoich procesów rekrutacyjnych: od ogłoszeń, przez mailing do kandydatów z bazy i obecność na targach pracy, do spotkań ze studentami na uczelniach wyższych. Promując ofert pracy, agencja zatrudnienia promuje właściwego pracodawcę, którego one dotyczą.

Niewątpliwie, współpraca z agencją zatrudnienia może przynieść firmie wiele korzyści. Jednak warunkiem powodzenia tej współpracy jest właściwy wybór agencji zatrudnienia, która będzie dostarczać dla nas wybrane usługi. Szukając partnera dla siebie warto zwrócić uwagę na relacje agencji zatrudnienia z kandydatami i dbałość o wynoszenie przez nich pozytywnych wrażeń z każdego etapu rekrutacji, a także działania wewnętrzne i zewnętrzne firmy, które będą świadczyły o jej profesjonalnym oraz rzetelnym podejściu do powierzanych jej zadań.

 


 

powrót