Proces rekrutacji, niczym budowanie relacji - cz. II

Teresa Bęben, 23 Luty 2016
Proces rekrutacji, niczym budowanie relacji - cz. II

Wśród wielu narzędzi, którymi dysponują pracodawcy w zakresie budowania swojego wizerunku pracodawcy z wyboru, możemy wymienić pewien zestaw elementów, którymi dysponuje każda lub prawie każda organizacja. Ponieważ nieodłącznym elementem działań rekrutacyjnych prowadzonych przez firmy jest zakładka kariera oraz ogłoszenia o pracę, to właśnie im, przyjrzymy się dzisiaj bliżej. 


Zakładka kariera prawdę Ci powie

Szacunkowo, zakładka kariera jest drugim najpopularniejszym źródłem wiedzy o pracodawcach, zaraz po portalach pracy. Z badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy” wynika, że aż 66% osób poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy na stronach internetowych firm, a w szczególności w zakładce „kariera/praca”. Co oznacza, że prędzej czy później, kandydat szukający pracy w naszej firmie sięgnie po informacje, które w niej zawrzemy. To między innymi dlatego tak istotne jest aby nasza zakładka kariera:

  • zawierała wyczerpujące informacje na temat procesu rekrutacji,
  • mogła być szybko odszukana na stronie głównej firmy,
  • zawierała aktualne i prawdziwe informacje,
  • pozwalała na wysyłanie ,,spontanicznych aplikacji”,
  • funkcjonowała w wersji mobilnej.

Aby sprawdzić funkcjonalność naszej zakładki kariera, można przeprowadzić tzw. ,,test korytarzowy”. W tym krótkim sprawdzianie chodzi o to, aby kilka przypadkowych osób z naszej firmy dotarło do samej zakładki kariera i wskazanych w niej treści mierząc czas, jaki musieli poświęcić na realizację tego zadania i oceniając łatwość w dotarciu do tych zagadnień. Pomysłów na wygląd i treści zakładki kariera jest wiele. Oto te, które warto znać.

Medicover - informacje o firmie w jednym miejscu

Zakładka kariera Medicover dzieli oferty pracy firmy na te skierowane do personelu medycznego (Kariera – personel medyczny) i pracowników biurowych (Kariera w biurze). Znajdziemy w niej też wszystkie oferty pracy ogółem (Oferty pracy) oraz ofertę praktyk w Medicover skierowaną do studentów wraz z poradnikiem jak znaleźć wymarzoną pracę. Ponadto w zakładce kariera firma dokładnie opisuje wyznawane przez siebie wartości, atmosferę pracy oraz możliwości rozwoju w strukturach organizacji, a także podkreśla istotę otwartej komunikacji i rolę społecznej odpowiedzialności biznesu w funkcjonowaniu firmy. W zakładce kariera Medicover znajdziemy też opinie pracowników o pracy w firmie, filmiki i zdjęcia pokazujące jej kulturę pracy i kulturę organizacyjną. 



PKO Bank Polski - dla wracających z zagranicy

Poza podstawowymi funkcjonalnościami zakładki kariera PKO Banku Polskiego, zawierającymi charakterystykę pracodawcy czy też aktualne oferty pracy w centrali i poszczególnych oddziałach banku, na szczególną uwagę zasługuje opcja ,,Wracam do Polski”. Jest to miejsce zawierające ofertę skierowaną do osób, które wracają z zagranicy na polski rynek pracy lub które przebywają i pracują za granicą, ale mogłyby wrócić do pracy w kraju. W ten sposób bank dociera ze swoją ofertą do osób posiadających międzynarodowe doświadczenie oraz dobrą znajomość języków obcych.

Inne zakładki kariera, które warto znać:

Serce zakładki kariera

Kluczowymi, z punktu widzenia kandydata, treściami w zakładce kariera są ogłoszenia. Dlatego warto zadbać o to, aby dostarczały poszukującym pracy maksimum informacji na temat wymagań, które kierujemy względem przyszłych pracowników oraz tego, co jesteśmy w stanie zaoferować im w ramach nawiązanej współpracy. W CRAFTS pod każdym ogłoszeniem podajemy też dane kontaktowe do rekrutera prowadzącego proces rekrutacji. Jak powinno wyglądać precyzyjnie i jasno skonstruowane ogłoszenie możesz sprawdzić tutaj.

Decydując się na bardziej kreatywne formy ogłoszeń i wykorzystując w rekrutacji social media, obok kreacji graficznej samego ogłoszenia powinniśmy zadbać również o treści, które jej towarzyszą. Przykładem maksymalnego wykorzystania potencjału rekrutacyjnego mediów społecznościowych jest ogłoszenie opublikowane przez Grupę Żywiec, w którym znajdziemy nie tylko atrakcyjną oprawę graficzną, ale też szereg informacji, które przekazują kandydatowi konkretne treści na podstawie których jest on w stanie ocenić czy ogłoszenie go zainteresuje. W kilku linijkach tekstu pracodawca mówi, że szuka praktykantów posiadających pierwsze doświadczenie w CV do Zespołu Koordynacji Usług Informatycznych w Żywcu i Warszawie i odsyła zainteresowanych do swojej zakładki kariera, gdzie mogą znaleźć pełną treść ogłoszenia.


 

Prawidłowo skonstruowane oraz zawierające wartościowe informacje ogłoszenia i zakładka kariera potrafią znacząco uprościć i przyspieszyć proces rekrutacji, jednak bez prawidłowej komunikacji z kandydatami trudno jest pozyskać wartościowych kandydatów dla naszej firmy. O tym, jak prowadzić komunikację z kandydatem i efekcie WOW w rekrutacjach w najbliższy wtorek na naszym blogu.

powrót